کتر محمود اسعدی استاد مدیریت رسانه و دبیر علمی همایش با اشاره به برگزاری نخستین همایش بین‌المللی مدیریت رسانه در موضوعات جامعه‌شناسی رسانه، فرهنگ و رسانه، اقتصاد و رسانه، اخلاق و رسانه، نظارت و رسانه، روانشناسی رسانه،فلسفه رسانه، حقوق ورسانه، تکنولوژی‌های رسانه‌ای، مدیریت رسانه استراتژیک و اصول ومبانی فلسفی رسانه با گرایش«مدیریت رسانه» گفت: انشاء الله دومین همایش با کیفیت مناسب تر در 26 دی ماه سال جاری برگزار می شود.

 

دبیر علمی دومین همایش مدیریت رسانه ، درخصوص موضوعات مورد بحث در این همایش افزود: با توجه به اینکه رشته مدیریت رسانه یک دانش چند رشته‌ای است و به علوم ارتباطات، جامعه‌شناسی، روانشناسی،فلسفه، مدیریت روابط عمومی و دیگرمباحث علوم انسانی مرتبط است شناسایی و تبیین کارکردهای آن پس ازحدود یک دهه از تدریس دانشگاهی آن ضروری است.

وی سخنرانی، میزگرد و تیم‌های کاری (تیم‌ورک) را از بخش‌های مختلف این همایش برشمرد و ابراز امیدواری کرد با مشارکت صداو سیما، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دانشگاه علم و فرهنگ و دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه علامه و... به ارتقاء رشته مدیریت رسانه اهتمام شود.

دکتر محمود اسعدی تاکید کرد:تحلیل این رشته نوپا درایران وجهان واصلاح برخی نکات الگوی مناسبی برای دیگر رشته‌های علوم انسانی است که بتواند پاسخگوی نیازهای جامعه امروز باشد.

دبیر علمی دومین همایش بین المللی مدیریت رسانه، ضمن اعلام تاریخ 10دی ماه به عنوان آخرین مهلت ارسال مقالات، افزود:سایت http://media.iranelites.com جهت اطلاع رسانی آماده ارائه خدمات است.

پذیرش نمایندگی از شهرستانها و استانهای کشور

نشریه  چهره های ماندگار از استانها و شهرستانهای کشور نمایندگی فعال می پذیرد. علاقمندان می تواند جهت اطلاع بیشتر با تلفکس 88477192-021 تماس بگیرند.

دين - فرزند ارجمندم، از اکنون باید بر قدم صدق یوسف صدّیق سلام الله علیه بوده باشد که:

در جوانی پاک بودن شیوه پیغمبری است 
ورنه هر گبری به پیری می شود پرهیزگار

- فرزندم! خود را باش. این داعی حسن حسن زاده آملی دینداری متمسّک به ذیل ولایت محمّد و ال محمّد صلوات الله علیهم با دلیل و برهان است، نه به تقلید و اتّباع از این وآن...

- ای فاضل فرزانه و فرهیخته و فرزام! در صنایع انسانها دقّت بسزا بفرما که همه ی انها را دین و ایین است؛ یعنی هر یک را در نحوه ی نگاهداری و اعمال ان برنامه ای خاصّ است که باید بدان برنامه اگاهی داشت و آن صنعت را به دستور آن برنامه به کار برد تا آن صنعت در کارش درست نتیجه دهد، و اگر مطابق دستورش به کار نرود، یکبارگی دچار اختلال و فساد و زوال می شود و مشکلات و حوادث بد پیش می آورد. آن دستور دین آن صنعت است، و هیچ صنعتی بی دین و دینداری پایدار و استوار نمی ماند.


-این همه صنایع برّی و بحری و فضایی شگفت ساخته ی قطرات نطفه اند؛ یعنی قطره نطفه ای در دو کارخانه حیرت اندر حیرت الهی که یکی زهدان مادر عزیز و دیگر همین نشأه گرامی دنیای مشهود ما که رحم دوم است؛ چنان دارای صورت دلنشین و بینش و دانش این چنین شده است که این همه صنایع شگفت از وی به منصّه ظهور رسیده است.

-نخست تأمّل بفرما که چگونه قطره نطفه ای، انسانی این چنینی شده است.

- و پس ازآن تدبّر بفرما که چگونه به اختراع این همه صنایع بوالعجب دست یافته است، و سپس تعقّل بفرما که همه صنایع این نطفه را دین و آیین است.آیا آن کس که نطفه ای کذایی را چنین صورت و صنعت دلنشین چیره دست مخترع و مبتکر صنایع حیرت اور به بار آورده است، او را بی دین و بی آیین آفریده است؟!

- عزیزم! کشیک نفس بکش تا انسانی الهی شوی، و در عداد مقرّبین در ایی و وارداتی ان سویی عایدت شود.

- و بدان که علم و عمل دو حقیقت انسان سازند و علم، امام عمل است، و اکنون هنگام تحصیل علم و اعتیاد به عمل صالح ان عزیز است، به انتظار فردا مباش که به فرموده ی انسان اگاهی:

در جوانی به خویش می گفتم / شیر شیر است گر چه پیر بود
تا به پیری رسیده ام دیدم / پیر پیر است گر چه شیر بود

تاریخ ملی ایران

مجموعه بیست جلدی تاریخ جامع ایران با حضور آیت الله علی اکبرهاشمی رفسنجانی ، علی جنتی جمع کثیری از نویسندگان و اهالی فرهنگ و اندیشه در مرکز دایره المعارف بزرگ اسلامی رونمایی شد.

سید کاظم موسوی بجنوردی سرویراستار و رئیس دایره المعارف گفت: مجموعه ۲۰ جلدی تاریخ جامع ایران پس از ۱۴ سال تلاش ۱۷۰ محقق و نویسنده برجسته برای نخستین بار تدوین و منتشر شده است.

استاد موسوی بجنوردی افزود: تاریخ جامع ایران، تاریخ سیاسی، اجتماعی و فرهنگی ملت ایران است و تمامی رفتارها و پندارهای ایرانی در طول ۳ هزار سال زندگی ایرانیان را به تصویر کشیده و مهمترین سند هویت ملی ایران است. وی افزود: تلاش می کنیم طبق سنت مرکز دایره المعارف بزرگ اسلامی این مجموعه را نیز مانند موجود زنده نگهداشته و بارور کنیم، از این رو تصمیم داریم برای هر دوره چاپ، نواقص آن را کمتر کنیم.


این کتاب ۲۰ جلدی بیش از ۵۵ عنوان اصلی و ۱۶۰ عنوان فرعی و حدود ۳۰۰ عنوان فرعی تر را در بر می گیرد.انتشار این مجموعه می تواند سرآغاز حرکتی جدی در تاریخ نویسی ایرانیان باشد.

دکتر توفیق سبحانی معاون پژوهشی انجمن با اشاره به اینکه شاید اولین باری است که این مراسم بدون حضور دکتر مهدی محقق به دلیل شرکت در مراسم ریحانه المصطفی در یزد  برگزار می شود، از دکتر علی اشرف صادقی عضو هیئت علمی دایره المعارف اسلامی برای ایراد سخنرانی دعوت به عمل آمده است.

دکتر صادقی در این مراسم گفت: آشنایی من با ایشان مربوط به چندین سال قبل است از وقتی که من برای شرکت در انجمن سراسری استادان زبان فارسی در هند شرکت می کردم. البته ایشان قبلاً در دانشگاه تهران در خدمت جناب دکتر محقق تلمذ می کردند. ایشان فردی خلیق و فرهیخته هستند و نظیر ایشان کم است. از خدمات ادبی ایشان همان بس که ترجمه فارسی "رامایانا" در دو جلد  را  پیش از انقلاب به چاپ رساندند. خدمات ایشان بیشتر صرف تربیت دانشجویان زبان فارسی در هند بود و کمتر به تألیفات پرداختند. سپس دکتر توفیق سبحانی گفت: بسیاری از شاعرانی که نام می برم همانند سعاده المسعود، ابونصرفراهی، هجویری، نصرالله منشی، نظامی عروضی، حسن سگزی و امیرخسرو دهلوی در خارج محدوده جغرافیایی ما بودند و این نشانگر سهم ادبیات فارسی هندی ها است.

سپس نرگس جابری نسب در حضور دکتر اخلاق احمد و پروفسور اختر مهدی قائم مقام انجمن استادان زبان هندی خلاصه ای از زندگینامه استاد اظهر دهلوی را بازگفت. این مراسم با اهدای لوح یادبود انجمن آثار و مفاخر فرهنگی به دکتر اخلاق احمد و پروفسور اختر مهدی پایان پذیرفت.

دبیر اجرایی همایش مدیریت رسانه: ویژگی همایش مدیریت رسانه مشارکت استادان دانشگاه با روزنامه نگاران است.

دبیر علمی همایش بین المللی مدیریت رسانه در آغاز به کار این همایش: نهادینه سازی نظریات مدیریت رسانه ای در ایران از اهداف نخستین همایش مدیریت رسانه است

دکتر علی موسوی گرمارودی پس از ترجمه قرآن کریم اکنون ترجمه نهج البلاغه را به پایان برده است. او با اشاره به این که در کار ترجمه نهج البلاغه شش سال با کلام امام علی (ع) زندگی کرده است، بیان می کند: در این ترجمه سعی کردم در حالی که مانند ترجمه قرآن کریم و صحیفه سجادیه به زبان معیار پایبند بودم، اندکی زبان آرکاییک (باستان گرا) را چاشنی آن کنم؛ چرا که نثر عربی نهج البلاغه متعلق به 1400 سال پیش است و از سوی دیگر می خواستم نثر فارسی، فخیم باشد و متفاوت از نثر معمول.

رضا صالحی امیری رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در نخستین همایش بین المللی مدیریت رسانه  گفت: پایین بودن سطح مصرف فرهنگی در جامعه، مهمترین چالش عرصه فرهنگ کشور است.

حسام الدین آشنا مشاور فرهنگی رییس جمهوری  روز یک شنبه در نخستین همایش بین المللی مدیریت رسانه با اشاره به انتخاب سرافراز به عنوان رییس جدید سازمان صدا و سیما، گفت: انتصاب سرافراز برای اهالی رسانه و افرادی که دغدغه مدیریت آینده صدا و سیما را دارند بسیار معنادار بود.

کتاب دو زبانه «خمره» با حضور رییس بنیاد سعدی، هوشنگ مرادی کرمانی (نویسنده کتاب)، کارولین کراسکری (مترجم انگلیسی) و صحرایی، معاون آموزش و پژوهش بنیاد سعدی در غرفه بنیاد سعدی در نمایشگاه کتاب تهران، رونمایی شد.

دکتر علی رضاییان چهره ماندگار مدیریت کشور با حکم  مقام معظم رهبری به عضویت هیئت امناء جامعه الصادق منصوب شد. دکتر رضائیان از چهره های برجسته مدیریت کشور است که بیش از 10 سال رئیس دانشکده مدیریت دانشگاه تهران و دانشکده های علوم اداری و مدیریت دانشگاه امام صادق، و شهید بهشتی بوده  است و آثار متنوعی در عرصه دانش مدیریت دارد. از جمله آثار دکتر رضائیان به کتابهای ذیل می توان اشاره کرد: اصول مدیریت، مبانی سازمان و مدیریت، مدیریت رفتار سازمانی،  سیستم اطلاعات مدیریت و انتظار عدالت و عدالت در سازمان و... .

1- جان میکالسین

این روزنامه نگار ایتالیایی در سال 1960 در شهر تریسته در کشور ایتالیا متولد شد. وی از سال های نخست دهۀ هشتاد به عنوان خبرنگار جنگی آغاز به کار کرد. در سال 1983 همراه دو تن دیگر خبرگزاری آلباتروس پرس را تأسیس نمود که تخصص آن در تهیۀ گزارش های مربوط به سیاست بین المللی و مناطق جنگی بود.

چاپ و نشر یک فصلنامه  و یا نشریه ویژه عالمان، متفکران و فرهیختگان این کشور نه تنها لازم بلکه برای طالبان عرصه های علم و ادب این مرز  بوم ضروری می باشد.

این انجمن نیز با بضاعت اندک خود مفتخر خواهد بود تا در کنار جنابعالی و همکاران علمی تلاشگر شما حمایت های علمی و پژوهشی خود را بمنظور تهیه و تدوین مطالب مورد نظر آن نشریه اعلام دارد.

ایستگاه قطار شهر کلمبوی سریلانکا قدیمی و قطارها فرسوده و جمعیت فراوان بود از متصدی گیشه پرسیدم قطارش مناسب است؟ همینطور که بلیط دو سانتی قهوه ای رنگی را تحویل می داد 180 روپیه پول را گرفت و گفت قطارش جدید است. نگاهی به بلیط انداختم خواستم زمانش را بدانم که جمعیت هل دادند و یکی گفت 14:25 خط5، هر چه دقت کردم نتوانستم چیزی روی بلیط که جنسش مقوای زمخت است ببینم. وقتی به ایستگاه خط پنجم رسیدم جمعیت موج می زد. اغلب سریلانکایی و کمی هم توریست اروپایی و چینی و ژاپنی.

همینکه قطار رسید هجوم مردم به سمت درها آغاز شد و من با چمدان و ساک دستی از بخت خوش جلو در قطار بودم و با این تصور که جایی دست و پا می کنم. شماره ای در کار نیست که جاها مشخص باشد اما انگار تمام صندلی ها پیش تر پر شده بود و اصلا جا برای ایستادن هم نبود. مردم آرام و ساکت وارد واگن ها می شدند و کوپه ای در کار نبود ردیف صندلی در چپ و راست و بقیه ایستاده و من هم کنار چمدان برپا مانده .دوساعت و نیم تا مقصد راه بود و هنوز می آمدند در حالی که بهم نزدیک بودیم و تقریباً حتی یک وجب جا نبود چندزن و مرد بدون اینکه هل بدهند یا چیزی به زبان بیاورند آهسته آهسته جلو آمدند و کمی بعد کنار ما آرام گرفتند. بقیه هم چیزی نمی گفتند گاه لبخندی و نه پوزخند یا نیشخندی معنی دار که از وجنات آدم ها می شود فهمید. من خیلی تلاش می کردم چون بقیه خونسرد باشم و خم به ابرو نیاورم اگر نمی خندم و لبخند نمی زنم! همینطور که عرق از سر ورویم می ریخت و حتی قادر نبودم دستمالی از جیبم درآورم پیرمردی که جعبه ای روی سرداشت دادزنان از آن سرواگن می آمد و گویا چیزی برای فروش عرضه می کرد و من در شگفت از اینکه او چگونه می تواند از میان ما عبور کند. اما مرد خیلی خونسرد و آرام که شجاعت از رفتارش می بارید جلو آمد و در لابلای پاهای متعدد که سیاه و سفید و زرد بود جاپایی یافت و من فقط لحظه ای توانستم دندان نیش بلندش را ببینم که گاه صورت سیاه سوخته خندانش را می پوشاند همینکه به نزدیکم رسید مردی اشاره کرد و او جعبه را ماهرانه بر زمین گذاشت بی آنکه به کسی فشاری وارد شود و پولی داد و صدایش رفته رفته کم و دور شد و ما همچنان متراکم و در آرزوی راه افتادن قطار تا شاید بادی بوزد و حالمان دگرگون شود و امروز اول نوروز است که قرار است تحولی در احوالمان پیدا شود و قطار راه افتاد و صدای آن چه بامسما بود و مرا به چهل سال پیش برد تلق تلق تلق و من در این دقایق تازه یاد گرفته ام نق نزنم و مثل دیگران لبخندی متین- نه دروغین- چهره ام را بپوشاند و شاد باشم و به داشته هایم قناعت کنم و دیگران را تحمل تا آنها هم مرا بفهمند و حرمتم را نگه دارند و البته این کار چندان آسانی نیست آنهم برای من که مدام در بین مردمی بوده¬ام که نق زدن عادت اغلب آنان است و من نیز از همان دسته¬ام تا با اندک ناملایمتی زمین و زمان را بکاوم و بگویم و اعتراض کنم. وقتی چند توریست موبور خارجی را که کنارم ایستاده و پهنای صورتشان از عرق لبریز است را می بینم که فقط گهگاه به هم لبخند می زنند برخودم مسلط می شوم تا حداقل ساکت باشم یک لحظه تصمیم می گیرم با موبایلم عکسی-تصویری بگیرم تا شاهدی بر دیدنی هایم باشد اما مگر می توانم اینگونه ایستاده از اینهمه آدم سرپا تصویر بگیرم اگر بخواهم میزان تراکم جمعیت را ترسیم کنم جمعیت داخل میان دو واگن قطار یعنی سه متر در یک متر کنار توالت را می شمرم که بیش از 48 نفر درست کنار هم برپا ایستاده اند به گونه ای که حالا دقیقاً ضرب المثل جای سوزن انداختن نیست مصداق دارد حالا هوای بیرون خنکای خوبی به صورتم می دهد و من سعی می کنم در معرض ان واقع شوم تا بخشی از عرق صورتم خشک شود کمی جابجا می شوم و در فکرم چگونه دو ساعت دیگر همینطور می شود ایستاد؟ 
هنوز باد زیادی وارد قطار نشده که سرعت آن کم می شود و ایستگاه دیگری ظاهر می شود و من خرسند که کمی از جمعیت کاسته می شود؛ اما وقتی قطار کامل می ایستد احساس می کنم پشت و سینه ام کوبیده می شود نرم و آهسته بی آنکه ضربه ای وارد شود کس و کسانی خیلی آرام جاپا پیدا می کنند و لبخندزنان بطور معجزه آسایی با هم جایی می یابند شاید 8نفر دیگر در ادامه "سبز" می شوند بی آنکه دیگران "سرخ" شوند! درونم آشفته است و بخودم لعنت می کنم چرا چنین قطاری سوار شدم و چرا اینقدر خفت پذیرفته ام و هیچ نمی گویم و داد نمی زنم و... . همینطور که خودم را بالا می کشم و مراقب جیبم هستم تا پاسپورت و مدارکم حفظ شود فکر می کنم به پولی که بابت قطار پرداخته ام! کمتر از 180 روپیه برای 150 دقیقه راه! خب بهتر از این نمی شود، با خودم می گویم که من حق انتخاب نداشتم و این بهترین قطار بود که باز جوانمردی با جعبه روی سر دادزنان به ما نزدیک می شد و نه حرفی می زد نه اعتراضی می کرد و نه راه حلی ارائه می داد و نصیحت و پندی می داد. و آن مرد می آمد با الفاظی آهنگین زیر لب و چون آبی روان راه می یافت و جا پیدا می کرد بی آنکه به دیگران فشاری بیاورد و حرف تندی بزند یا بشنود. در این آشفته حالی ناگاه چشمانم به چشمان سیاه و سبز و آبی همقطاران افتاد که همگی به نقطه ای روی زمین زل زده اند من نیز بهرگونه بود از بالا به پایین نگریستم اما آنقدر فضا نبود که بسرعت سوژه را بیابم بالاخره سایه ی مردی را دیدم که دراز کشیده و برخی زمزمه کنان گویا برای کمک راهکار نشان می دهند و کسی موبایل به دست زنگ می زند. در قطار همچنان باز است- که قدری عقب می روند تا باد بیاید و مرد از بی هوشی رهایی یابد و همه نگران مرد افتاده حالند! گویی که حالا معضل اصلی و اساسی بهبودی مردی است که تا دقایقی پیش دست در تسمه ی آسمان قطار چون دیگران ایستاده و عرق می ریخت و لبخند می زد برای لحظه ای فشار همراهان و موقعیت ایستادن و خفکی سینه ام را فراموش می کنم از تحمل و شفقت این مردم لجم می گیرد آخر کسی نیست داد بزند و هوار بکشد و از نبود فضا و کمبود امکانات بگوید در درونم نبردی ذهنی در جریان است و نمی دانم این اشفته حالی را چگونه درمان کنم من تاکنون چنین صحنه ای با چنین مردمی با چنین موقعیتی هرگز ندیده بودم جز در ژاپن و کره جنوبی که دیدم مامورین متروی قطار برای بستن درهای واگن ها به مردم فشار می اورند تا در بسته شود و بعد هم نفس راحتی می کشند اما قطار اینجا درهایش کاملا باز است و هیچ کس به دیگری فشاری نمی آورد جز با لبخند... .

 

در جدول زیر نحوه ثبت نام برای شرکت در همایش مدیریت رسانه و نحوه پرداخت شهریه ذکر شده است:

گفتگوی خواندنی با پروفسور علی اکبر فرهنگی

پروفسور فضل الله رضا ، چهره ماندگار نود ونه ساله ایرانی یک بامداد فردا وارد تهران می شود .

 به منظور تبيين و ارتقاء جايگاه رشته تخصصي مديريت رسانه، نخستين همايش بين‌المللي مديريت رسانه با حضور استادان، صاحب‌نظران و اهالي رسانه‌هاي مكتوب، تصويري، مجازي و مديران باسابقه مطبوعات آبان‌ ماه در تهران برگزار مي‌شود.

نحوه ی شرکت در "جایزه دکتری فرهنگی"

علاقمندان می‌توانند عناوین  پایان نامه؛ نام استادان راهنما، مشاورو و داور؛ معدل و نمره پایان نامه خود را جهت بررسی حداکثر تا 5 آبان ماه 1393  به ایمیل سایت این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید ارسال نمایند.

 

سایت همایش www.iranelites.com

تلفن: 61117716

نشانی: دبیرخانه دانشکده مدیریت دانشگاه تهران؛ تهران، بزرگراه جلال آل احمد، پل گیشا